Drugie danie bez dodatku warzyw mało kiedy jest kompletne. Dziś przychodzę do Was z przepyszną i banalnie prostą surówką, która na długo pozostaje w pamięci oraz kubkach smakowych. Esencjonalna, pełna witamin porcja warzyw doskonale sprawdzi się zarówno do mięsa smażonego z ziemniakami/ ryżem jak również gulaszu z kluseczkami.

Składniki na 2 porcje:

  • 1/2 czerwonej kapusty ( 1/2 małej główki lub 1/4 średniej główki)
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • 1/2 cebuli
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • sok z 1/2 cytryny
  • posiekana natka pietruszki
  • cynamon opcjonalnie do oprószenia

Sposób przygotowania:

  • Kapustę oczyścić z pierwszych liści i drobno poszatkować.
  • Cebule, marchew i jabłko obrać i zetrzeć na tarce na grubych oczkach.
  • Do salaterki włożyć poszatkowaną kapustę i startą cebule, marchewkę i jabłko, skropić sokiem z połowy cytryny, oliwą z oliwek oraz na koniec doprawić solą, pieprzem i cukrem (można użyć cukru brązowego). Wszystko razem wymieszać. Posypać posiekaną natka pietruszki i podawać.

Author

Napisz komentarz